Vulkan

Fortfarande pa Bali och Kuta. Vi har haft nagra  harliga dagar har i sallskap med vara fina vanner Stina, Oliver och Fidde. De senaste dagarna har bestatt av mycket poolhang, promenader runt Kuta och tyvarr en hel del regn och sjukdomar. Igar hade vi en fin dag med morgonpromenad pa stranden sen rugby i poolen och middag pa Swell.

Klockan 02 inatt blev vi alla hamtade av en buss som skulle ta oss till en vulkan tva timmar bort. Efter en timme stannade vi till vid ett skjul och fick en varsin bananpannkaka och en kopp te. Det var kallt som satan och vi alla var lite sjuka och valdigt trotta. Jag har feber sen tva dagar tillbaka och madde riktigt risigt. Men det struntade vi i :) Efter ytterligare 30 min i bil kom vi fram till ett litet lager dar vi fick traffa vara guider och alla som skulle gora oss sallskap upp pa berget. Vi fick en varsin ficklampa och borjade vandra direkt. Man sag det hoga berget torna upp sig i morkret och tankte "HUR ska vi ta oss upp dar?". Efter cirka 90 min var vi uppe pa toppen. Det var ingen latt match kan jag saga. Jag hade ett kottigt skavsar pa ena halen och min feber steg upp i huvudet och tararna var nara nagra ganger. Men vi skulle upp!!! Terrangen var val halvbra. Man klattrade i stort sett rakt upp i sicksack pa lavastenar(som blir vassa som koraller) och rullgrus. Val uppe pa toppen fick vi frukost. Agg, banansandwich och te. Det var iskallt dar uppe och vi hade tur som hade klatt oss ordentligt. Nar vi val var uppe och skulle fa se solen ga upp over bergen sa blev det varldens tjocka och regnet borjade osa ner. Lite trist. Men efter ett tag lattade det och vi fick nagra fina bilder pa utsikten. Vi fick ga till kanten pa kratern och kika ner i halet. De visade oss nagra hal dar vulkannes rok pos ut och vi fick hoppa ner och kika i en varm kalla. Efter detta borjade vi klattringen ner igen. Vi alla var lagom mora i benen och valdigt nervosa for hur det skulle ga att klattra ner for alla stenar. Vi hade ju gatt i morkret upp och pa vagen ner undrade man om det verkligen var sa att vi hade taigt oss upp dar utan att ingen av oss slagit ihjal sig. Nar vi kom hem imorse var det duschen och bums i sang. Nu kommer vi alla bli sangliggandes nagra dagar skulle jag tippa pa.  Nu ska jag hem och packa ihop mig for om nagra timmar blir vi hamtade och beger oss mot Gili island :)


Har ar en liten bild fran utsikten som Stina tog imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0