Sista natten på Koh Tao..

Hallå på er, har ni det bra?

Här har vi det såå fint så, antar att vi inte får klaga på att det är för varmt, men så är det och jag får medge att det är lite jobbigt att behöva gå omkring blöt av svett hela dagarna.. Stackars oss va?! Haha.

Imorgon åker vi ifrån vårt andra hem, Koh Tao, vårt älskade! Det är lite jobbigt, samtidigt som det ska bli kul och spännande att få se mer utav Asien :) imorgon väntar nämligen Bangkok på oss, härligt! där ska vi försöka hålla oss till att titta på shoppingen, vi vet ju redan vid det här laget att jag inte kommer klara av att enbart titta men det kan ju vara värt ett försök ;) & så skall vi se en massa annat i storstaden! Kul kul! Vi förstår att ni är avundsjuka till tusen, vi försöker ta vara på allt här i paradiset, så får väl ni njuta i den härliga kylan i Sverige!

En sista Kram från 30 grader i luft och vatten på koh tao!

Haaaaleluja

Kortspel, Gili Trawangan

Nattbat, Surat Thani - Koh Tao

Film :)

Lottie blir ompysslad efter att hon trampat pa en korall.

Mums!

Pavag till Shark Island, Koh Tao

White Temple, Krabi Town

Vulkan

Fortfarande pa Bali och Kuta. Vi har haft nagra  harliga dagar har i sallskap med vara fina vanner Stina, Oliver och Fidde. De senaste dagarna har bestatt av mycket poolhang, promenader runt Kuta och tyvarr en hel del regn och sjukdomar. Igar hade vi en fin dag med morgonpromenad pa stranden sen rugby i poolen och middag pa Swell.

Klockan 02 inatt blev vi alla hamtade av en buss som skulle ta oss till en vulkan tva timmar bort. Efter en timme stannade vi till vid ett skjul och fick en varsin bananpannkaka och en kopp te. Det var kallt som satan och vi alla var lite sjuka och valdigt trotta. Jag har feber sen tva dagar tillbaka och madde riktigt risigt. Men det struntade vi i :) Efter ytterligare 30 min i bil kom vi fram till ett litet lager dar vi fick traffa vara guider och alla som skulle gora oss sallskap upp pa berget. Vi fick en varsin ficklampa och borjade vandra direkt. Man sag det hoga berget torna upp sig i morkret och tankte "HUR ska vi ta oss upp dar?". Efter cirka 90 min var vi uppe pa toppen. Det var ingen latt match kan jag saga. Jag hade ett kottigt skavsar pa ena halen och min feber steg upp i huvudet och tararna var nara nagra ganger. Men vi skulle upp!!! Terrangen var val halvbra. Man klattrade i stort sett rakt upp i sicksack pa lavastenar(som blir vassa som koraller) och rullgrus. Val uppe pa toppen fick vi frukost. Agg, banansandwich och te. Det var iskallt dar uppe och vi hade tur som hade klatt oss ordentligt. Nar vi val var uppe och skulle fa se solen ga upp over bergen sa blev det varldens tjocka och regnet borjade osa ner. Lite trist. Men efter ett tag lattade det och vi fick nagra fina bilder pa utsikten. Vi fick ga till kanten pa kratern och kika ner i halet. De visade oss nagra hal dar vulkannes rok pos ut och vi fick hoppa ner och kika i en varm kalla. Efter detta borjade vi klattringen ner igen. Vi alla var lagom mora i benen och valdigt nervosa for hur det skulle ga att klattra ner for alla stenar. Vi hade ju gatt i morkret upp och pa vagen ner undrade man om det verkligen var sa att vi hade taigt oss upp dar utan att ingen av oss slagit ihjal sig. Nar vi kom hem imorse var det duschen och bums i sang. Nu kommer vi alla bli sangliggandes nagra dagar skulle jag tippa pa.  Nu ska jag hem och packa ihop mig for om nagra timmar blir vi hamtade och beger oss mot Gili island :)

Har ar en liten bild fran utsikten som Stina tog imorse.

Bali, antligen!

Ja ni kara! Antligen har vi kommit fram till Bali, Indonesien. Natten till fredag (4.00) begav vi oss ivag till flygplatsen efter 2h somn. Pa formiddagen anlande vi efter en 4h lang flygtur, till en flygplats dar vi fick betala massa pengar for att fa komma in. Vi kom till hotellet runt 12.00 och slangde oss i sangen for att sova, senare vaknade vi och var fortfarande lika trotta. Igar, Lordag regnade det som satan, men oj sa mycket gladje det blev. Igarkvall kom Stina Karnqvist & tva killkompisar till oss hit, det var saaaa kul! Vi bor grannar ocksa. Det befinner sig aven massor av kompisar har pa Bali, det ar jattekul.

En av killkompisarna sufar, sa han vill att vi ska prova pa. Det ar tydligen jattesvart, men jag ska prova (och forhoppningsvis isabellllle med)! Maja vagar nog inte. Vi ska om en  vecka aka till Gili-oarna dar det ska vara som heaven on earth. Dar ska vi gora en massa, jag & isabelle ska dyka & jag ska tvinga Maja och Stina att snorkla, vi ska aven ga pa trekking med mera. Har har vi det super som ni kan hora!

Men for att trosta er sa ska jag beratta for er att det ska regna har pa Bali fram till 13/3 :( ...